13 Απριλίου, 2022 margarita

Η σημασία της Επαφής για έναν «απομακρυσμένο» εργαζόμενο

Μαργαρίτα Επιτροπάκη | Microbase Corporate Communication & Marketing Manager

Καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι εδώ και (τουλάχιστον) 2 χρόνια ζουν την απομακρυσμένη εργασία, πολλές συζητήσεις γίνονται για:

  • την απόδοση και αποτελεσματικότητα,
  • την εξέλιξη στις εργασιακές σχέσεις,
  • τη διατήρηση της εργασιακής κουλτούρας,
  • τη σωστή αντίληψη διαθέσεων,
  • τις καθυστερήσεις στην εξέλιξη των εργασιών κλπ.

Οι ειδικοί μιλάνε για το αρνητικό πρόσιμο που έχει μπει μπροστά από τα παραπάνω.

Πάνω από όλα αυτά και με αφορμή την απόσταση που μας επέβαλε ο covid, τοποθετείται ο προβληματισμός: Κατά πόσο η αντικατάσταση της πρόσωπο-με- πρόσωπο επικοινωνίας με την ψηφιακή, επηρεάζει τα παραπάνω;

Η εξέλιξη και η επιβολή της τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού, αναμφισβήτητα κράτησε σε ροή τον επιχειρηματικό κόσμο, με ικανοποιητικά -για τα νέα δεδομένα- αποτελέσματα. Πρωταγωνιστές τα messaging, chatting, emailing. Το ίδιο και η πρωτοεμφανιζόμενη τεχολογία AI. Τα επιδοκιμάζουμε όλα! Είναι σίγουρο ότι ήρθαν για να μείνουν, με την ελπίδα να γυρίσουν το πρόσιμο των παραπάνω σε θετικό, σταδιακά.

Μελετώντας τα με ψυχραιμία…. υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στα παραπάνω και λέγεται φωνή, λέγεται επαφή.

Κατά πόσο μπορεί τελικά η ψηφιακή επικοινωνία να αφήσει περιθώρια:

  • να «διαβάσουμε» τη διάθεση του συνομιλητή μας;
  • να αντιληφθούμε τη θετική/αρνητική εκδοχή μιας γραπτής φράσης;
  • να παρατηρήσουμε τη γλώσσα του σώματος;
  • να μην παρανοήσουμε το γραπτό λόγο;
  • να αναπτύξουμε σχέσεις;
  • να μεταδώσει την ψυχολογία που θέλει ένας leader στην ομάδα;

Πρόκειται για ένα θέμα περισσότερο των επαγγελματιών μελετητών, το οποίο τίθεται εδώ βιωματικά.

Ίσως για τους Millennials (και βάλε) τα παραπάνω να μην είναι αντιληπτά, ούτε καν να τίθενται προς συζήτηση· επειδή δεν έχουν ζήσει τα prons της προτέρας συνθήκης.

Ευτυχώς μέσα σε όλα αυτά και καθώς η τεχνολογία έτρεξε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, ήρθαν υπηρεσίες που «άγγιξαν» την πραγματικότητα.

Α) Ήρθαν πλατφόρμες που προσομοίωσαν τις φυσικές συναντήσεις (Microsoft Teams κλπ).

Β) Ήρθαν λύσεις που «έφεραν» στο σπίτι μας το «περιβάλλον» του γραφείου (Cloud Contact Centers κλπ).

Γ) Ήρθε και η Λύση που τα περιελάμβανε όλα: το Enterprise Voice για το Microsoft Teams που αναβάθμισε την επικοινωνία μας. Πρόκειται για τη Λύση που:

  • Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα εσωτερικά τους τηλέφωνα στο σπίτι.
  • Οι εργαζόμενοι βλέπουν τον/ τους συνομιλητή/τές τους – μέσω video calls και video conferences.
  • Οι εργαζόμενοι επικοινωνούν με άψογη ποιότητα φωνής – HD τεχνολογία.
  • Οι εργαζόμενοι επικοινωνούν τηλεφωνικά μέσω internet (από/προς όλο τον κόσμο).
  • Οι εργαζόμενοι έχουν την ευχέρεια να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε κινητή συσκευή.
  • Έχει απόλυτη ασφάλεια – μέσω κρυπτογράφησης.
  • Έχει χρέωση κλήσης σταθερού τηλεφώνου – με χρέωση στην εταιρία.

Άρα επικοινωνείς με τον συνομιλητή σου από οποιαδήποτε συσκευή, τον βλέπεις, τον ακούς σαν να βρίσκεται απέναντί σου. Μοιράζεστε στην οθόνη σας το ίδιο αρχείο, δουλεύετε μαζί, ανταλλάσετε αρχεία/ links κλπ.

Με την βοήθεια της τεχνολογίας ζούμε την προσομοίωση της πραγματικότητας,
απαλύνοντας κατά πολύ το défaut της απομακρυσμένης εργασίας και της ψυχρής ψηφιακής επαφής.
Αρκεί να αναζητήσουμε τη σωστή λύση.

Δείτε το video