14 Φεβρουαρίου, 2023 margarita

20 χρόνια Microbase | Η ιστορία

Γιάννης Λαγωνίκας | Microbase Managing Director

Φεβρουάριος 2003 – Φεβρουάριος 2023

Από τότε που οι Αντώνης Ψαράς και Γιάννης Λαγωνίκας αποφάσισαν να προωθήσουν την εφαρμογή telecom billing, πέρασαν 20 χρόνια. Αλλά δεν στάθηκαν μόνο εκεί. Διεύρυναν τις δραστηριότητές τους και σε άλλους τομείς, πάντα με δυνατό τους σημείο τις Τηλεπικοινωνίες και την ανάπτυξη Λογισμικού.

Κοινοί στόχοι και ένα νεανικό όραμα που τους βγήκε μάλλον σε καλό, αφού η Microbase κατάφερε αύξηση μεγεθών, πολλαπλασιασμό εμπειρίας, στρατηγικές συνεργασίες και ένα δυνατό brand name.

Η Σοφία Μυττά από την Teamworks συζήτησε με τον Γιάννη Λαγωνίκα και παρουσίασε στο ICT Weekly το success story της Microbase.

  1. Κύριε Λαγωνίκα, το 2001 συνεργαστήκατε με τον κ. Αντώνη Ψαρά για την προώθηση και υποστήριξη του συστήματος Billing TelcoBase και το 2003 ιδρύσατε από κοινού τη Microbase. Πώς προέκυψε η ιδέα αυτή και πως εξελίχθηκε στην πορεία των ετών που ακολούθησαν;

Lagonikas MB_blog 940-788 ELΚατ’ αρχάς σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Αντώνης, με τον οποίο γνωριζόμασταν ήδη κάποια χρόνια μέσα από κοινές παρέες, με κάλεσε ένα απόγευμα για να μου ζητήσει να βοηθήσω στην προώθηση και υποστήριξη της εφαρμογής telecom billing που είχε αναπτύξει ο ίδιος, για όσο διάστημα θα υπηρετούσε τη Μαμά Πατρίδα. Δεν χρειάστηκα πολύ χρόνο για να συμφωνήσω και να προτείνω μια πιο στενή συνεργασία, ώστε να αναπτύξουμε μαζί το προϊόν και να συνεργαστούμε και σε νέα πεδία που πιθανώς θα προέκυπταν. Πράγματι, για το διάστημα που ο Αντώνης υπηρετούσε τη θητεία του, καταφέραμε να προωθήσουμε το προϊόν σε 3 τηλεπικοινωνιακές εταιρίες (από τις πολλές που υπήρχαν στις αρχές των ‘00s). Όταν ολοκλήρωσε τη θητεία του ιδρύσαμε πλέον και επίσημα την εταιρία, τον Φεβρουάριο του 2003.

Ο στόχος μας ήταν να μπορέσουμε να εργαλειοποιήσουμε σωστά την τεχνογνωσία μας (του Αντώνη στα δίκτυα και τις τηλεπικοινωνίες και τη δική μου στο σχεδιασμό και ανάπτυξη λογισμικού), ώστε να προσφέρουμε προσβάσιμα προϊόντα και ποιοτικές υπηρεσίες σε μια αγορά τηλεπικοινωνιών, που εκείνη την εποχή ήκμαζε.

Προσπαθώντας να βρούμε το δρόμο μας, κινηθήκαμε παράλληλα και σε άλλους τομείς, όπως τη συμβουλευτική σε θέματα τηλεπικοινωνιών και λογισμικού, την κατασκευή custom software για πελάτες, ακόμη και το εμπόριο Servers και High-End συστημάτων.

Όλα αυτά μας οδήγησαν σύντομα στο να ασχοληθούμε με την VoIP τηλεφωνία (η οποία τότε ήταν ακόμη στα σπάργανα, σε εμπορικό και τεχνικό επίπεδο), και αναγνωρίζοντας τη σημασία της συγκεκριμένης τεχνολογίας, κατασκευάσαμε την πρώτη έκδοση της contact center λύσης μας, του Microbase CTI (που αποτέλεσε τη βάση του Exelysis Contact Center, βασικού προϊόντος της Microbase σήμερα).

Καθώς οι συνθήκες στην αγορά άλλαζαν, και οι τηλεπικοινωνιακές εταιρίες άρχισαν να συγχωνεύονται σε  μεγαλύτερα σχήματα,  το εμπορικό ενδιαφέρον για  την εφαρμογή billing μειώθηκε, αλλά η τεχνολογία VoIP και η ανάγκη για CTI κέρδιζαν συνεχώς έδαφος. Ήδη με το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης είχαμε σημαντικά call centers και εγκαταστάσεις VoIP τηλεφωνικών κέντρων στο portfolio μας. Παράδειγμα είναι η PizzaFan (που μας εμπιστεύεται από το ξεκίνημά μας στο χώρο του Contact Center το 2007 μέχρι σήμερα), η  OnTelecoms, η Online Sales, σημαντικοί πελάτες στον ασφαλιστικό και στον επενδυτικό χώρο. Παράλληλα,  άλλες κρίσιμες εγκαταστάσεις μάς επέτρεψαν να μεγαλώσουμε την εταιρία μας μέσα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, και παρά τις δύσκολες στιγμές και τις αντιξοότητες, να γίνουμε σήμερα μια εταιρία η οποία υποστηρίζει σημαντικά έργα τηλεπικοινωνιών, όπως την τηλεφωνική υποδομή των ΕΛΤΑ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, Call Centers και τηλεφωνικές υποδομές μεγάλων εταιριών delivery στην Ελλάδα, καθώς και σημαντικά Call Centers χρηματοοικονομικών οργανισμών στα Βαλκάνια.

  1. Σήμερα, συμπληρώνοντας 20 χρόνια λειτουργίας, ποιές επιχειρηματικές κινήσεις θεωρείτε πως χαρακτήρισαν την εταιρία και την καθιέρωσαν σε έναν πρωτοπόρο πάροχο Ολοκληρωμένων Λύσεων Επικοινωνίας;

Σε τεχνολογικό επίπεδο, η προσήλωσή μας στην τεχνολογία του VoIP από νωρίς, και η -δικαιωμένη εκ του αποτελέσματος- πίστη ότι  το VoIP θα είναι η κυρίαρχη μορφή τηλεφωνίας μετά τα μέσα της δεκαετίας των ‘10s, ήταν αυτές που μας τοποθέτησαν από νωρίς σε μια αγορά που η εμπειρία και η βαθιά γνώση του αντικειμένου δίνουν το συγκριτικό πλεονέκτημα.

Κοιτώντας πίσω, βασική κινητήρια δύναμή μας ήταν πάντα η εμπιστοσύνη στο προϊόν μας, η οποία μας επέτρεψε να κινηθούμε σε όλο και μεγαλύτερα μεγέθη εγκαταστάσεων, αυξάνοντας την εμπειρία μας και προσθέτοντας credits στο brand μας. Κομβικές θα χαρακτήριζα τις συνεργασίες μας με την PizzaFan (ως εναρκτήριο λάκτισμα του συνδυασμού VoIP – Contact Center), τη στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone για την παροχή υπηρεσίας Cloud Call Center στους πελάτες του Vodafone OneNet, το σχεδιασμό, εγκατάσταση και λειτουργία των ΕΛΤΑ ως προς το μέγεθος και την αποκεντρωμένη λειτουργία, τη συνεργασία μας με τη Relational η οποία μας άνοιξε σημαντικές πόρτες στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στον τραπεζικό τομέα, ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και ευαίσθητο χώρο.

Σημαντική στιγμή για τη Microbase ήταν η ανάπτυξη του οικοσυστήματος ePhone, της πρώτης πλατφόρμας τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο Cloud. Το ePhone έδειξε τότε το δρόμο για υπηρεσίες τηλεφωνίας πάνω από δημόσια δίκτυα και συνεχίζει να δείχνει το δρόμο στην επέκταση αυτών με παροχές όπως Cloud Contact Center as a Platform και as a Service, Cloud φωνητικές πύλες με αναγνώριση φυσικού λόγου και άλλες προηγμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.

  1. Ποιος είναι ο σημαντικότερος άξονας ανάπτυξης και αποτελεσματικής λειτουργίας της Microbase και ποιο το συγκριτικό πλεονέκτημά της έναντι των ανταγωνιστών του κλάδου;

Αδιαμφισβήτητα, ο σημαντικότερος παράγοντας ανάπτυξης μιας εταιρίας παροχής υπηρεσιών, είναι η ποιότητα της εργασίας των ανθρώπων και των συνεργατών που την πλαισιώνουν. Κεντρική στρατηγική επιδίωξή μας ήταν πάντα η ευημερία των συναδέλφων μας, ώστε να νοιώθουν πως εργάζονται σε ένα φιλόξενο περιβάλλον, και να μπορούν να αποδίδουν στην εργασία τους χωρίς ψυχολογική φθορά. Θεωρώ πως αυτή η φιλοσοφία αντανακλά άμεσα στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, που τελικά είναι και βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρίας.

Στον προϊοντικό / τεχνολογικό τομέα, οι κύριες λύσεις που προσφέρουμε αναπτύσσονται από εμάς, ενώ οι Cloud υπηρεσίες παρέχονται μέσω Private Cloud υποδομών στην Ελλάδα, επιτρέποντάς μας να ελέγχουμε πλήρως την ποιότητα των προϊόντων και παρεχόμενων υπηρεσιών μας. Ταυτόχρονα, μας επιτρέπει να προσαρμόζουμε με ευκολία τις λύσεις μας στις ανάγκες των πελατών, προσφέροντας παράλληλα ασφάλεια και κανονιστική συμμόρφωση σε όλα τα επίπεδα.

Σε συνδυασμό με την προσήλωση στην άμεση τεχνική υποστήριξη των πελατών, η βαθιά γνώση και η εμπειρία βοηθούν στο να αντιμετωπίζονται στον ταχύτερο δυνατό χρόνο τα προβλήματα που ανακύπτουν στην παραγωγική λειτουργία των πελατών μας, με αποτέλεσμα να έχουμε ταχεία αποκατάσταση και επίλυση.

Για εμάς, η σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη έχει τεράστια σημασία, προφανώς και λόγω της φύσης του αντικειμένου, και θεωρώ ότι το αποτέλεσμα που είναι η μακροχρόνια προσήλωση των πελατών μας στις λύσεις μας, μας δικαιώνει.

  1. Γιατί κάποιος πελάτης, είτε του δημόσιου είτε του ιδιωτικού τομέα, πρέπει να επιλέξει λύσεις Μicrobase για τις τηλεπικοινωνιακές του λειτουργίες και ανάγκες;

Νομίζω ότι,  με βάση τα όσα ειπώθηκαν μέχρι τώρα, η απάντηση είναι σαφής: γιατί η Microbase παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες που γνωρίζει σε βάθος, μπορεί να τα προσαρμόσει στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των πελατών, διαθέτει τους κατάλληλους ανθρώπους για να μπορεί να υποστηρίξει την προσαρμογή και την αδιάλειπτη λειτουργία τους καθώς και τις υποδομές εντός Ελλάδος για την ποιοτική παροχή υπηρεσιών σε μοντέλα SaaS και PaaS. Δεν αντιπροσωπεύουμε προϊόντα, το προϊόν μας είναι «εμείς».

  1. Έχετε δηλώσει πως στόχος σας είναι να δημιουργήσετε το μεγαλύτερο Cloud τηλεπικοινωνιακό οικοσύστημα στην Ελλάδα και η Microbase να ηγηθεί αυτής της ανατρεπτικής αλλαγής στο χώρο των τηλεπικοινωνιών. Σε τι δρόμο βρίσκεται το εγχείρημα αυτό; Υπάρχουν συνεργασίες που φέρνουν τη Microbase κοντά στον στόχο αυτό;

Ξεκινώντας το 2003 να πειραματιζόμαστε με την Cloud τηλεφωνία, είδαμε ότι το μέλλον των τηλεπικοινωνιών θα κινηθεί προς τα εκεί, μια πεποίθηση η οποία  οδήγησε  την απόφασή μας να επενδύσουμε στρατηγικά  προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η Microbase ήταν η πρώτη εταιρία που πρόσφερε αριθμοδότηση και VoIP υπηρεσίες μέσω Public Cloud, η πρώτη που διασυνδέθηκε και δοκίμασε το νέο NGN δίκτυο διασύνδεσης των παρόχων, η πρώτη που παρείχε Virtual και Cloud PBX υπηρεσίες σε ιδιόκτητες υποδομές, η πρώτη που παρείχε υπηρεσίες διασύνδεσης με Colaboration πλατφόρμες όπως το Microsoft Teams, η μοναδική μέχρι σήμερα που παρέχει Contact Center as a Service και as a Platform στην Ελλάδα σε Ελληνικές ιδιόκτητες υποδομές, η μοναδική μέχρι σήμερα που παρέχει NLU Services υποστηρίζοντας και την Ελληνική γλώσσα ως υπηρεσία στο Cloud.

Τις Cloud υπηρεσίες μας έχουν εμπιστευθεί πολλοί μεγάλοι οργανισμοί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ παράλληλα στοχεύουμε και στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης με μετάβαση των τηλεπικοινωνιακών τους αναγκών στις Cloud υποδομές μας.

Το road map μας για το 2023 προβλέπει νέες υπηρεσίες στο Cloud με στόχο την ένταξη περισσοτέρων οργανισμών ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις υποδομές μας. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε περαιτέρω τις συνεργασίες μας με τους εγχώριους παρόχους, προσφέροντας ένα carrier neutral περιβάλλον για την εύκολη μετάβαση των οργανισμών στο Cloud, σεβόμενοι πάντα την τηλεπικοινωνιακή αγορά, με πνεύμα συνεργασίας και όχι ανταγωνισμού με τους λοιπούς παρόχους.

Κατά την άποψή μου, η Microbase πάντα έδειχνε το δρόμο της εξέλιξης των Cloud τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και της αναγκαίας μετάλλαξης των κλασικών τηλεπικοινωνιών και θα συνεχίσει να το κάνει.

 

Η συνέντευξη

screen post